Close
;
Shopping Cart 0
You have no items in your shopping cart.
  • search
  • ellipses

Beef Short Ribs - 1 lb.

SKU: 10056
Availability: In stock
US Wellness Meats’, bone-in, Beef Short Ribs contain a healthy mix of grass-fed protein and smart lipids for Paleo and CrossFit enthusiasts. Beef Short Ribs are a great source of phosphorus, niacin, selenium, Vitamin B-6, and Vitamin B-12.
$10.75
Quantity
4+
8+
Price
$9.68
$9.14

US Wellness Meats’, bone-in, Beef Short Ribs contain a healthy mix of grass-fed protein and smart lipids for Paleo and CrossFit enthusiasts. Beef Short Ribs are a great source of phosphorus, niacin, selenium, Vitamin B-6, and Vitamin B-12.

For stellar results that are guaranteed to impress your family and friends, add your favorite BBQ sauce and grill.

Each Beef Short Rib package averages 1 pound.

All of US Wellness Meats’ beef products are 100% grass-fed and grass-finished.

US Wellness Meats’, bone-in, Beef Short Ribs contain a healthy mix of grass-fed protein and smart lipids for Paleo and CrossFit enthusiasts. Beef Short Ribs are a great source of phosphorus, niacin, selenium, Vitamin B-6, and Vitamin B-12.

For stellar results that are guaranteed to impress your family and friends, add your favorite BBQ sauce and grill.

Each Beef Short Rib package averages 1 pound.

All of US Wellness Meats’ beef products are 100% grass-fed and grass-finished.

US Wellness Meats recommends freezing for long term storage. 

Once thawed, items may be stored for 3-5 days in the refrigerator.



US Wellness Meats ships on Monday, Tuesday, and Wednesday every week.

Deliveries are expected to arrive within 24-48 hours from the shipping date. 

Orders shipped via FedEx ground or express service will receive a FedEx tracking number after the order ships. 

Write your own review
  • Only registered users can write reviews
*
*
Bad
Excellent
Existing reviews
Excellent
These are everything we had hoped for. Versatile and less expensive with the same quality you'd expect from US Wellness.
From: James | Date: 10/30/2015 8:11 AM
Was this review helpful? Yes No (2/0)
Amazing!
Just made these in my Instant Pot under the slow cooker setting for 8 hours.  Only used sea salt and pepper and 1/2 cup of water and they came out incredibly soft, tender and flavorful.  Will definitely buy these again and again!
From: Tania | Date: 12/29/2015 8:26 PM
Was this review helpful? Yes No (5/1)
Fat content way high
I know that ribs are supposed to have a large amount of fat and I am ok with that, but when we pulled these out of the slow cooker they were about 65% fat if not more. There was very little meat and the meat that was left just wasn't that good. The last time I got these, with the same recipe, were great! Inconsistency like this just cost me almost $40. Careful with what you get

USWM- We are very grateful you took the time to write a review for us. We are very sorry to hear that the fat content in the Beef Short Ribs was to high for you. We recommend putting leanest cuts of meat in the special notes box so our team can pick the very best cut of meat for you. Each cut can be different because each animal is different. Again, we are truly very sorry and hope this suggestion takes care of any future issues.

Kind regards,
The US Wellness Meats Team
From: Michelle | Date: 3/30/2016 3:41 PM
Was this review helpful? Yes No (5/0)
Just great
I ordered 6 of the pre-cooked short ribs. All I can say is that everyone needs to try these....Just great.
From: David | Date: 7/26/2016 2:35 PM
Was this review helpful? Yes No (1/0)
Mmmm Good!
Did them in the slow cooker with some coconut aminos and a splash of fish sauce. A sprinkle of red pepper flakes. Yes, there was a healthy portion of fat that rendered out, but that is why we buy from US Wellness Meats, the healthier fat makeup. It was delicious.
From: Donald | Date: 8/11/2016 6:51 AM
Was this review helpful? Yes No (3/0)
Delicious!
Some of the best short ribs I've ever had
From: Thomas | Date: 9/22/2016 9:47 PM
Was this review helpful? Yes No (1/0)
Not what I expected...
I was hoping that they were going to be one piece cross cut across four bones, just like they are depicted in the picture on the website. I am disappointed that they are cut along the bone. I had big plans for them. Please change the way they are depicted so others won't be mislead.
From: Victor | Date: 10/5/2016 11:49 PM
Was this review helpful? Yes No (0/0)
But it turned out great, anyway!
I wasn't happy with the way the meat was cut. But I cooked it sous vide at 147 degrees for 48 hours and it was amazing!  Very tender a flavorful.
From: Victor | Date: 10/11/2016 11:17 PM
Was this review helpful? Yes No (1/0)
Umm NO
We purchased 4 of these and none were even close to edible.  No matter how you cook them, you will not be able to "create meat".

*From USW Meats- We are sorry for your disappointment with the beef short ribs! We have refunded your card and welcome your honest feedback at any time. With sincere gratitude, The US Wellness Meats Team
From: Mary | Date: 7/24/2017 4:45 PM
Was this review helpful? Yes No (0/1)
Delish!!
Loved these. I had no Idea how to prepare, but Laura helped me not only prepare them with detailed and easy instructions for an amazing fail-safe turnout of a culinary creation I never would have pulled together myself. She also helped me with how to propery store, AND making a broth with the bones! Glad to not waste any of it and learn so much.

Yummo!
From: Rebekah | Date: 11/27/2018 7:07 PM
Was this review helpful? Yes No (0/0)
Fatty & Tough
I am very disappointed in these beef spare ribs. I followed a recipe and cooked it in my Instant Pot. They were fatty and tough and we couldn’t eat 90% of it. My money is wasted. I’m also disappointed that you never offer refunds when your product is poor quality.
From: Leah | Date: 2/17/2020 1:30 AM
Was this review helpful? Yes No (0/0)
A manager responded to this review
*From USWM - We want to thank you for your patronage and feedback. We are sad to hear of your disappointment in your order of Beef Short Ribs - 1 lb.  We stand behind our product and would never wish to leave you disappointed. We do accommodate refunds, if you would like to speak further about your order # specifically, please reach out to our office at 877.383.0051 M-F 8:30a-5p CST M-F to speak to one of our friendly customer service agents. Again, thank you for your feedback. Best of health - The US Wellness Meats Team
Incredibly disappointing
I ordered two of these. Both were well under weight, one substantially.

One was wide and short. One was long and was similar in width to a pork spare rib. Further, the wide, short one was very fatty and the thin, longer one had no meat. The ribs required drastically different cooking times and made for a very poor presentation to go along with the quality, weight, and yield issues.

I'm thinking I got bottom of the freezer stock because it's hard to believe that a picker would pair these 2 ribs on the same order unless there was no good ribs left to ship. Considering the packer signs their name I'd like to think it related to low stock levels and not a lack of caring.

Tried to contact company twice via the method given with the packing slip and literature and I was never acknowledged. This lack of response is more troubling to me than the weight and quality issues. Proceed with caution.
From: ROBERT | Date: 2/21/2020 4:31 AM
Was this review helpful? Yes No (0/0)
A manager responded to this review
*From USWM - We want to thank you for your patronage and feedback. We are sad to hear of your disappointment in your order of Beef Short Ribs - 1 lb. We do not show any communication attempts from you, and are very sorry to hear you were not able to connect with us directly.  We stand behind our product and would never wish to leave you disappointed. If you wish to speak further about your order # specifically, please reach out to our office at 877.383.0051 M-F 8:30a-5p CST M-F to speak to one of our friendly customer service agents. Again, thank you for your feedback. Best of health - The US Wellness Meats Team